Hajónapló – Az interjú

2016. április 15-én, egy nappal a 34. születésnapom után, ott álltam egy irodában Southampton-ban, kezemben az akkori 5 legjobb kinyomtatott fényképemmel és a leendő munkaadóimnak arról beszéltem, melyiket mikor, miért és hogyan csináltam.

Ezt a fotót azért választottam, mert innen jöttem. (Pap, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye)

Felhővarázs című képemet azért, hogy megmutassam nekik, Magyarországon milyen szép tájak vannak!

Úgy gondoltam Budapest nem maradhat ki!

Ezt a fotót pedig azért, mert addig a napig ez volt a legnézettebb a fotós oldalamon.

Ennél a képnél pedig az utómunkáról beszéltem, hogy hogyan szépítem meg a fotóimat.

 

 

 

 

 

 

Két hölgy ült velem szemben. Az egyikük a HR-es, aki az emberek felvételét intézte, a másik hivatásos fotós. Mindketten dolgoztak már hajón, de az ő életük úgy alakult, hogy később más pozícióban folytatták tovább, mert így akarták. Amikor a jelentkezésemet beküldtem, kellett küldeni egy portfóliót is, így láthatták a képeimet még az interjú előtt. Emberekről készült képeket küldtem nekik, portrékat és esküvői fotókat. Viszont az interjún kimondottan arról kellett beszélnem, hogy én milyen képeket szeretek készíteni. Szerintem ez minden fotós álma! Bemutatni azt, amit Te szeretsz, ezzel eladni magad, hogy megkapj egy olyan állást, amire vágytál! Ráadásul az egész interjú inkább szólt arról, hogy azokkal a feltételekkel, amiket ők kínálnak, vállalom-e a megbízatást, mintsem arról, hogy megkapom-e az állást vagy sem! 🙂

Aztán beszélnem kellett magamról sokat. Végül a HR-es hölgy következetesen végigment az önéletrajzomon és szinte mindenre rákérdezett! Számított neki, hogy 11 éve, még diákként dolgoztam a TESCO-ban, mint pénztáros. Számított neki, hogy, amikor Budapesten az autó-alkatrész gyárban dolgoztam, műszakvezető is voltam. Számított neki az angliai hotel munkatapasztalatom és számított a legutolsó angliai munkahelyem is, ahol csapatban kellett dolgozni. A fotós tapasztalataim pedig egyenesen lenyűgözték, hiszen tényleg minden olyan típusú képet készítettem már, ami a munkához szükséges. Egyedül a stúdió modellfotózásban nem sikerült gyakorlatot szereznem, hiszen a tanfolyamon kívül erre máskor nem volt lehetőségem, viszont megnyugtatott, hogy teljes körű oktatásban fogok részesülni a hajón.

Szó volt még arról is, hogy az iroda 2 hajótársasággal áll szerződésben. Az egyik a P&O cruises, akinek összesen 8(!) hajóból álló flottája van, a másik a Cunard, akinek csak 3 hajója van, viszont azok a világon a legnagyobbak közé tartoznak! Ezt csak azért magyarázták el, hogy világos legyen, a 11 hajó közül lesz kiválasztva, hogy melyiken fogok dolgozni.

Végül a Venturára kerültem, de ez csak később derült ki.